Cykl zajęć skierowanych do młodych, w czasie których realizują swoją własną akcję społeczną i uczą się przy tym kompetencji społecznych. Zajęcia filmowe, aby nauczyć młodzież promowania działań wolontariackich w mediach społecznościowych.
Cele:
– Pokazanie partycypacyjnego podejścia do pracy z młodzieżą,
– Rozwijanie w młodzieży kompetencji społecznych takich jak: współdziałanie w grupie, komunikatywność, odpowiedzialność, empatia i współpraca z otoczeniem,
– Budowanie w młodych ludziach poczucia własnej wartości i odpowiedzialności oraz sprawczości,
– Zapoznanie uczniów z lokalnym samorządem i organizacjami pozarządowymi oraz pozostałym otoczeniem szkół,
– Uczenie przez doświadczanie – samodzielne wymyślenie, zorganizowanie i przeprowadzenie przez wolontariuszy akcji społecznej, do której będą zapraszać partnerów,
– Zaprezentowanie dokonań młodzieży na forum ponad 100-osobowej grupy rówieśników, podczas Festiwalu Filmików o Wolontariacie “Wolontariat – o tym się MOVIE”
Jak działamy?
Działania realizujemy w szkołach podstawowych i średnich, a także w placówkach pozaszkolnych, takich jak: świetlice, ośrodki opiekuńczo-wychowawcze, ośrodki kultury, biblioteki publiczne itp.
Działania wolontariackie mogą być nakierowane na konkretny obszar tematyczny (np. ochrona środowiska, dziedzictwo historyczne, kultura, itp.).
Czas trwania: od września do czerwca (rok szkolny)
Częstotliwość zajęć: cykliczne zajęcia co 3-4 tygodnie (1 godzina lekcyjna), istnieje możliwość zgrupowania zajęć.
Dowiedz się więcej: —>>> https://wiatrakimazur.org.pl/pomocni/
Turniej Debat Oksfordzkich dla uczniów (w ramach międzyszkolnej Mazurskiej Ligi Debat Oksfordzkich) oraz cykl zajęć, które nauczą ich jak dobrze debatować.
Cele:
– Zapoznanie uczniów z ideą debat oksfordzkich i samego debatowania,
– Doskonalenie umiejętności poszukiwania wiarygodnych źródeł informacji, weryfikacji danych, oraz sztuki argumentowania,
– Rozwój kompetencji takich jak komunikacja, współpraca, krytyczne i logiczne myślenie oraz kreatywność, umiejętność radzenia sobie z przegraną,
– Kształtowanie postaw szacunku wobec innych,
– Konfrontacja swoich opinii z innymi poglądami,
– Stworzenie przestrzeni do usłyszenia młodych ludzi i działania, w które bardzo chętnie się angażują,
– Motywacja przez rywalizację zespołową.
Jak działamy?
Działania realizujemy w szkołach podstawowych i średnich, a także w placówkach pozaszkolnych, takich jak: świetlice, ośrodki opiekuńczo-wychowawcze, ośrodki kultury, biblioteki publiczne itp.
Czas trwania: 3-4 miesiące, min. 12 godzin dydaktycznych plus turniej (półfinał, finał).
Narzędzie demokratycznej partycypacji, które pozwala uczniom decydować o wydatkach części budżetu szkoły.
Cele:
– przygotowanie uczniów i opiekunów szkolnych do aktywnego uczestnictwa w życiu szkoły,
– tworzenie w szkole atmosfery demokracji i partycypacji,
– pozyskanie wiedzy o potrzebach społeczności szkolnej,
– rozwój w uczniach poczucia własnej wartości i sprawstwa.
Jak działamy?
Działania realizujemy w szkołach podstawowych i średnich.
Czas trwania: 1 bądź 2 semestry min. 20. godzin dydaktycznych.
Doświadczenie: Działamy od wielu lat, zdobywając zaufanie oraz uznanie wśród szkół i społeczności lokalnych. Nasz zespół składa się z doświadczonych trenerów oraz specjalistów w dziedzinie pracy z młodzieżą.
Indywidualne podejście: Jesteśmy elastyczni i dostosowujemy nasze działania do potrzeb każdej szkoły, dbając o pełne zadowolenie zarówno uczniów, jak i kadry pedagogicznej.
Skuteczność: Nasze programy są dobrze przemyślane i sprawdzone, a efekty działalności widoczne są w postawach i umiejętnościach uczniów z ponad 30 szkół, w których pracowaliśmy.
Współpraca: Współpracujemy m.in. z Mazurskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Ełku, Biurem Dialogu Społecznego i Pożytku Publicznego Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie.